Snart helg!

Idag är det fredag vilket innebär att helgen väntar runt hörnet =o)
Denna helgen är lite speciell då vi ska lämna bort Kevin över en natt för första gången. Känner mig både lugn och nervös på samma gång. Är Kevins gudmor Bambi som ska ha honom, hon är 4 barns mamma så vet att hon har koll på läget. Mest bara jag som känner mig nojjig osv, men nångång måste ju vara första gången. Ska nämligen ha tjejfest i början av april och då ska min mamma och pappa ha honom över natten, vill dock testa en gång innan så jag verkligen kan slappna av och ha kul den kvällen.
Ni kanske undrar va jag och Edvin ska hitta på, inget alls! Blir väl iofs att laga lite god mat, dricka lite gott vin, kolla på nån film med godis och en MASSA soffmys! Ska bli skönt att bara få va vi två faktiskt, behövs. Även om vi älskar våran lille gosse över allt annat så behöver man lite vuxen tid utan blöjbyten osv osv. Bara kunna fokusera på varandra, ska bli super mysigt!

Det här med gröt och mat med Kevin går som smort, han äter allt vi ger honom =o)
Så nu får han puré vid lunch, gröt till kvällsmat och ersättning runt nio-tio på kvällen. Skulle gärna vilja ge honom gröt även på frukosten men mina bröst måste vänja sig lite vid detta först, annars finns risken för grym smärta och mjölkstockning och det vill jag inte. Så får nog låta helgen gå innan det blir gröt även till frukost. Tycker det är Så roligt och spännande med maten, trodde d skulle bli massa krångel men icke =o)
Dock är han inget fan utav vatten...försöker flera ggr per dag men han vill inte alls. Bara massa grimaser.

Har ni några bra knep på hur jag ska få i honom vatten?

Ni som känner mig sen innan vet att Kevin har hatat att bada, men ack den som ger sig. Vi började med att duscha med honom vilket han tyckte om, så nu lägger jag honom i sitt lilla baljstöd där jag duschar honom tills baljan är full och han älskar det. Plaskar och skrattar som bara den, känns riktigt skönt. Nästa vecka ska vi testa att bada med honom i mamma och pappas badkar, hoppas han tycker om det oxå för då blir d Klitterbadet nästa =o)

Gossen i sitt nya badlakan <3


Hoppas ni alla får en toppen fin dag!!


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Jajjemen ! Solskyddsdräkter har vi i flera storleker :) Du kanske vill köpa en ? ;)

Ha en toppen dag ! kram

2011-03-11 @ 10:11:41
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0