Bada

Sorry för sen uppdatering från helgen, men här kommer den =o)
Gick super bra för Kevin att sova borta, han skötte sig exemplariskt! Sen har ju Bambi en hel del erfarenhet oxå vilket gör att han blir lugn.
Jag och Edvin hade en mysig hemma kväll i soffan framför två bra filmer, vi va båda lugna och kunde slappna av. Trodde d skulle va tufft men d gick riktigt bra. Vi gick dock och la oss tidigt, redan runt nio tiden =oP båda va helt slut, gjorde oss dock inget. Fick sova hela 9 timmar i sträck, helt underbart. Va som en helt ny människa när jag vakna =o)
Hämtade Kevin runt halv tolv tiden, så vi åt en mysig frukost och bara tog det lugnt. Plockade ordning lite här hemma och städade upp det värsta.
Så efter detta känner jag mig cool lugn inför att lämna bort honom fler gånger över natten =o)

Det går fortfarande super bra med maten, han äter allt jag ger honom =o)
Så nu ammar jag bara en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen, resten får han gröt eller mat pureér. Han sover faktiskt bättre på nätterna nu oxå, tror det beror på att han blir mättare. Nu står jag i valet och kvalet på när jag ska intrudicera (stavas säkert inte så) frukt puré till honom, vill helst vänta ett tag till så han  verkligen äter det andra bra. Risken finns ju att han bara vill ha frukt sen för det är sött och gott.
Sen har jag ett annat problem och det är det här med VATTEN...han är jätte svår med vatten. Får knappt i honom nånting, försöker med det mesta men det går trögt. Idag drack han iofs lite mer än innan men är rädd för att han ska bli uttorkad.

Hur har ni gjort för att få era små liv att dricka vatten??

Igår åkte vi hem till mina päron för att bada badkar med Kevin, det gick bättre än jag trodde =o)
Här kommer lite bilder så ni får se hur det gick.



Hoppas ni får en super fin dag!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Om du är osäker på att ge honom fruktpuré så ska du inte göra det. Kevin har inget behov av det då han aldrig har smakat det, så vänta lite. Han kommer att få tillräckligt med gott när han väl fått smak på det :-)

Kolla med bvc om det där med uttorkning, tror inte det är någon fara, det är ganska så mycket vatten i burkmaten. Men ring och kolla för säkerthets skull. Appråpå med att vara hård i magen, köp hem katrinplommonpuré så ger du honom några skedar så slipper han bli hård i magen. Det kan ju göra rätt ont i magen att vara hård.

2011-03-15 @ 17:22:10
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Hihi..du får kolla in bloggen snart om du vill se bild.. :)

2011-03-15 @ 19:10:17
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Fröken M

haha... ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte varit vidare effektiv idag heller... Det var så härligt väder ute så jag passade på att njuta i solen ! men nu har jag mer att göra i morgon istället ;) kram

2011-03-15 @ 19:56:33
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Tack! :)



2011-03-15 @ 21:00:47
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Wilda har alltid varit en törstig liten dam så där kan jag tyvärr inte ge några tips =(

2011-03-15 @ 21:47:07
URL: http://saratilling.se
Postat av: Camilla

Vi ska till BVC imorn så ska kolla med dom va dom säger ang vatten och uttorkning. Köpte katrinplommon puré i förrgår, så han fick igår vilket gjorde susen. Skönt att ha det hemma ifall det blir så fler gånger.

Tack för tipsen syrran!!

2011-03-16 @ 08:03:34
URL: http://camillamlarsson.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Visst är det skönt! MAn får sig lite egentid att vakna till och börja dagen på liksom! :)



KRAM

2011-03-16 @ 08:05:59
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0