Tredje gången gillt

Då va d dax igen, tredje gången gillt som man säger =oP
Har känt ett tag nu att jag skulle vilja börja blogga igen så frågade min kära vän Ida om hon kunde hjälpa mig fixa till en fin sida och d gjorde hon. Är SUPER nöjd med hur den blev, TUSEN TACK tjejen!!

Min tanke med bloggen är att berätta om mitt liv som mamma till underbara Kevin, om alla tankar som flyger runt och om allt som händer när man är småbarnsmamma. Hoppas även kunna få lite tips och råd i olika frågor, man kan lätt känna sig lite ensam i denna stora värld med små barn och allt va d innebär.

Så nu kör jag!!

Just nu ligger gossen och sover, vilket han gjort lite halv dåligt inatt...vissa nätter sover han som en kung och sen vänder det och han kommer liksom inte riktigt till ro. Så inatt har jag nog varit uppe ca 7 ggr eller nåt, tycker så synd om honom när han inte kommer till ro och man försöker allt men inget verkar fungera. Inatt har han faktiskt skrikit en hel del, vilket är väldigt ovanligt för att vara våran prins...men när jag la honom i barnvagnen och körde runt lite här inne så lugnade han sig och somnade om.
Har börjat ge honom ersättning innan vi går och lägger oss istället för att amma, vilket har funkat toppen i 3 dagar men som sagt inté inatt...får hoppas d vänder tillbaka snart igen, både för honom och för mig. Vill ju vara en pigg mamma =o)
Kevin verkar dock inte störas så mycket utav den dåliga sömnen, han är en solstråle varje dag!


Har fullt upp denna veckan känns d som, behöver städa...kolla bromsarna på bilen...tvätta...besöka mormor & morfar...hälsa på Ida...ta bort "granen" på balkongen å städa undan där...försöka Zumba varje dag...osv osv. Men jag tar en dag i taget så ska d nog lösa sig i slutändan.
Älskar dock att åka runt och hälsa på nära och kära med Kevin, vi tycker båda två d är roligt och han är så himla snäll och lätt att ta med så d e aldrig några problem.

Nu ska jag ta tag i lite disk och tvätt som blivit efter helgen men vi hörs snart igen!
Trevlig dag på er!!

Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline.

Det va så lite så roligt att kunna hjälp till.

Glad att du blev nöjd :)Hoppas det vänder med sömnen.

Jouline blir sån när mamma Ida glömt att ge henne sina

Semper droppar, dumma mamma Ida.

Kul att du börjat blogga igen :)

2011-02-28 @ 13:19:22
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: petra dahlberg

så fin han är väldigt finna kort !

2011-02-28 @ 17:38:44
Postat av: Fröken M

jag hittade hit via ida och tänkte bara önska dig en mysig kväll :)

2011-02-28 @ 18:57:57
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Malin & Prinsessan

Vad kul med en till mammablogg :)

2011-02-28 @ 22:15:10
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Petra!!

2011-03-01 @ 08:12:43
URL: http://camillamlarsson.blogg.se/
Postat av: Fröken M

KUL ! bonde of sweden tävlingen kommer upp innan helgen och jag ser fram emot ditt bidrag ! kram

2011-03-01 @ 10:56:25
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0